Porovnání Pipedrive CRM a Hubspot
Firmy se často rozhodují, jaké CRM použít. Ty malé a středně velké volí online CRM systémy jako je Pipedrive CRM nebo Hubspot. Který je lepší? Který vybrat pro vaší firmu? Pojďme se podívat na porovnání.
Obsah:
- Rozdíl mezi Pipedrive a Hubspot CRM
- Jednoduchost použití
- Emailová integrace
- Reporting
- Integrace a další aplikace
- Support
- Cena
- Souhrn
Rozdíl mezi Pipedrive a Hubspot CRM
Pipedrive je primárně určen pro obchodní týmy, zatímco Hubspot je platforma pro obchod a marketing. Tím je definováno také uživatelské publikum. A je to zároveň i hlavní rozlišení. U Hubspotu navíc rozhodujete, kterou funkcionalitu (tzv. Hub) budete využívat.
Pipedrive nenabízí variantu výběru funkcí. Pokud si pořídíte licenci, máte funkce dle vybraného tarifu (čím vyšší, tím více funkcí). Pipedrive v roce 2022 představil i konkurenční funkce právě pro marketing jako jsou Kampaně nebo Projekty.
Oba nástroje si uživatelé můžou vyzkoušet - Pipedrive nabízí až 30denní trial, Hubspot nabízí CRM zdarma. Chytrý tah od Hubspotu, který se může stát pastí.
Skore Pipedrive 1:1 Hubspot.
Jednoduchost použití
Pipedrive nabízí velmi intuitivní prostředí, ve kterém se neztratí ani méně sofistikovaný uživatel. Dbá především na přehlednost a jednoduchost. To ale není na úkor funkcí, které umí. Pipedrive obchodníkům ukazuje rovnou přehled dealů, v jaké jsou fázi. Zobrazení obchodních příležitostí pak nabízí jak statické údaje, tak i timeline historických aktivit (emailů, volání, poznámek, apod) - řazené tak, jak to bylo dříve na facebooku - od nejstaršího dole po nejnovější nahoře.
Naopak Hubspot nabízí přehled organizací, kontaktních osob a dealů na jednom místě s možností stránkového zobrazení. Možnost zobrazení dealů a fází je taky možné.
Skore Pipedrive 2:2 Hubspot
Emailová integrace
V Hubspotu dokážete napojit email a vidět celý inbox. Zároveň to můžete využít až 2000 emailů k hromadnému posílání.
To je ale hodně slabý odvar toho, co umí Pipedrive. Pipedrive plní i ten nejhezčí sen každého obchodníka. Synchronizace emailů v Pipedrive je téměř dokonalá. Obchodník může psát emaily přímo z obchodního případu, využívat šablony a vnořená pole, sledovat otevřenost emailů a prokliky. Zároveň umí Pipedrive zobrazovat příchozí emaily u daného dealu - a to bez jakéhokoliv klikání navíc. Stačí aby email dorazil do inboxu obchodníka a rovnou se spáruje k otevřenému dealu.
Podobnou funkci nabízí spousta CRM systémů. Ale u každého je potřeba manuální dopárování. Pipedrive to dělá automaticky. A proč je to tak skvělé? Každý obchodník dřív nebo později vzdá snahu párovat emaily k dealům. Takže konverzace nejsou kompletní. U Pipedrive ale obchodník nemusí nic párovat, takže příchozí email naleznete vždy u dealu (ale i u osoby a případně firmy).
Aby to nebylo vše, přidal Pipedrive novou funkci Kampaně, díky které můžete odesílat hromadné emaily přímo ze CRM včetně funkcí, které potřebujete (například odhlášení emailu).
Skore Pipedrive 3:2 Hubspot
Reporting
Hubspot i Pipedrive nabízejí podobný reporting. U Pipedrive navíc můžete reporting customizovat dle vašich potřeb. U Hubspotu taky, ale musíte platit 500 USD měsíčně.
Skore Pipedrive 4:2 Hubspot
Integrace a další aplikace
Oba nástroje nabízejí marketplace s aplikacemi, které si můžete připojit k CRM. A pokud daná aplikace není, můžete využít například Make, jelikož Pipedrive i Hubspot nabízejí API rozhraní.
Oba nástroje též nabízejí mobilní aplikaci pro obchodníky.
Skore Pipedrive 5:3 Hubspot
Support
Hubspot má velkou komunitu uživatelů, kde můžete nalézt spoustu zajímavých informací pro začátečníky. Pipedrive komunita je o trochu menší, ale v Česku poskytuje support v rámci licence společnost Dáváme.
Helpdesk je v obou případech velmi rychlý a ochotný.
Skore Pipedrive 6:4 Hubspot
Cena
Tady je to trochu složitější. Hubspot nabízí zdarma licenci s omezenými funkcemi. Základní licenci mají podobně (Pipedrive 20 USD vs. Hubspot 50 USD za dva uživatele). Následuje potom rozšířená verze Pipedrive, která je nejvíce využívaná českými zákazníky za 35 USD/měsíc/uživatel. A pak licence profesionál a enterprise pro opravdu velké firmy se liší minimálně.
Nevýhodou Hubspotu je, že vyšší licence mají naceněné na sady licencí, například profesionální licenci si koupíte za 500 dolarů za 5 uživatelů. Nemůžete mít tak jen 2 licence - respektive můžete, ale budete platit pak 250 USD za uživatele.
Nevýhodou Pipedrive je, že některé dodatečné funkce si musíte dokoupit. Tentokrát už ale ne podle uživatelů ale podle spotřeby (služba Caller), nebo jen jednu licenci pro celou firmu (LeadBooster, Web Visitors, Kampaně).
Skore Pipedrive 7:4 Hubspot
Souhrn
Aby to neskončilo jen u skore, tak závěrečné rozdělení.
Hubspot je jednoduchý na vyzkoušení, významně cílí na lidi z marketingu a obsahuje pro ně i rovnou funkce. Určitě je potřeba si pohlídat, abyste využívali přesně to, co potřebujete, jinak se nemusíte doplatit.
Pipedrive cílí na obchodníky. Marketing je až na druhé koleji. Pokud ale chcete to nejlepší především pro svůj obchodní tým, Pipedrive vám doručí přehledné CRM s podstatnými fukcemi, jednoduchým přehledem, dobrým reportingem a za rozumné peníze.